Kia směřuje k mobilitě budoucnosti, plní sny svých zákazníků

| |

Zdroj: Kia Czech

S tlakem na dekarbonizaci se mění celý automobilový průmysl. Jihokorejská automobilka Kia vypustila ze svého názvu Motors, aby tak demonstrovala, že se nechce do budoucna omezovat pouze na automobily, ale chce hledat cesty i pro nové způsoby mobility. Změna názvu se týká i českého zastoupení automobilky. Jejího generálního ředitele Arnošta Barny jsme se zeptali, jak osobně vnímá budoucnost odvětví, jaké jsou nové trendy a jak do toho zapadají změny, kterými Kia v současnosti prochází.

Loni jste představili novou vizuální identitu, v rámci níž jste nejen zmodernizovali logo, ale také vypustili z názvu automobilky slovo „Motors“. Co to znamená ve vnímání značky Kia a co si máme představit pod vámi deklarovanou změnou přístupu k mobilitě?

Chtěl bych úvodem zdůraznit, že to, co je vidět na povrchu, tedy nová vizuální identita a nové logo je pouze pověstnou špičkou ledovce. Kia v mnoha ohledech předběhla konkurenci, a na to potřebovala viditelným způsobem reagovat. Jsme značka, která jde rychle dopředu nejen směrem k elektrifikovaným vozům. Postupně se chceme více zaměřit i na další způsoby mobility, například jsme začali s vývojem létajících dopravních prostředků. Také proto jsme jako nový slogan zvolili „Movement That Inspires“ – tedy Pohyb, který inspiruje, čímž chceme obsáhnout mobilitu z širšího úhlu pohledu. Slovo „motory“ v původním názvu společnosti Kia Motors už zkrátka plně nevystihuje celý náš záběr.

Jaké změny v požadavcích zákazníků a trendy pozorujete na trhu a jak na ně reagujete?

Naším cílem je stát se leaderem v oblasti poskytování skutečně udržitelných a odpovědných řešení mobility. To mimo jiné zahrnuje i náš závazek dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality napříč všemi aspekty provozu od dodávek přes logistiku, výrobu vozidel, jejich samotný provoz až po likvidaci odpadu. Nová Kia už nechce být pouze výrobcem automobilů, ale chce se stát poskytovatelem rozmanitých způsobů mobility. Kromě ekologických pohonných jednotek sledujeme nyní i další trendy, jako je například masivní rozvoj carsharingu, který můžeme vidět už i u nás. Především pro tzv. generaci Z je sdílená ekonomika něčím přirozeným a automobilky, nejen ta naše, se musí s tímto trendem naučit pracovat. Soustavně také rozšiřujeme i naše doplňkové služby. Hledáme například nové formy financování a loni jsme spustili třeba také online prodej automobilů. Řečeno v kostce, chceme nabízet smysluplná a funkční řešení pro život našich zákazníků v 21. století.

Loni jste představili nový elektrický model EV6, který je podle vašich vyjádření pro značku přelomový. Jaké jsou vaše další plány v elektromobilitě pro nadcházející roky?

Myslím si, že EV6 je autem budoucnosti celým svým pojetím. Jako první je postavené na zcela nové platformě E-GMP vyhrazené pouze pro elektromobily. Nejen, že je předobrazem našich budoucích produktů, ale současně ztělesňuje a definuje naši novou cestu, po které chceme jít. Dalším modelem na této platformě bude připravované elektrické SUV s označením Concept EV9. Celkově plánujeme uvést do roku 2025 na trh 11 čistě elektrických modelů. Můžeme proto říci, že model EV6 je v tomto kontextu jednoznačně přelomový pro nás, ale zároveň jej jako výjimečný chápe i odborná veřejnost. V únoru totiž zvítězil v prestižní nezávislé anketě motoristických novinářů a získal titul Evropské auto roku 2022.

Ve finále této ankety dominovaly elektromobily. Je to podle vás odraz důrazu na ekologii současného světa?

Ekologie je nesporně hnací silou aktuálního vývoje automobilů a určuje směr strategií mnoha firem. V Kia jsme si například stanovili za cíl do roku 2035 plně elektrifikovat modelovou řadu vozidel v Evropě a do roku 2040 na všech klíčových trzích po celém světě. Soustředit se přitom chceme nejen na akumulátorové elektromobily (BEV) příští generace, ale také na elektromobily poháněné palivovými články (FCEV). Budoucnost bude ale určitě pestrá. Vedle sebe mohou koexistovat různé druhy alternativních ekologických pohonů a záležet bude na zákaznících, který z nich si více oblíbí.

Vývoj elektropohonu přirozeně probíhá v Jižní Koreji. Co podnikáte vy jako Kia Czech na podporu elektromobility v rámci českého trhu?

Vytvořili jsme kompletní balíček služeb spojených s elektromobilitou. Našim zákazníkům například můžeme ve spolupráci s energetickou společností E.ON zajisti dodání a instalaci wallboxu včetně vyjednání dotace na jeho pořízení. Abychom majitelům elektrických vozidel Kia usnadnili přístup k veřejným dobíjecím stanicím, přišli jsme s Kia EV Power Card, se kterou mohou za výhodné ceny využít dobíjecí sítě největších operátorů v ČR a od února 2022 i rakouskou síť Smatrics a německou EnBW. Od dubna navíc nabízíme rovněž produkt s názvem Kia Charge, což je karta a aplikace, která zpřístupňuje další dobíjecí místa napříč Evropou, a to včetně mezinárodní sítě Ionity. Naše aplikace Kia Connect umožňuje propojení chytrého telefonu s automobilem a je ideálním pomocníkem například pro plánování cest s elektrickými modely nebo při vzdálené kontrole dobíjení. Současně se také podílíme na rozvoji dobíjecí infrastruktury v ČR, pracujeme na vybavení naší dealerské sítě dobíjecími stanicemi a zajišťujeme pravidelná školení prodejců, techniků a mechaniků.

red

Předchozí

Čištění bioplynu na biometan už i v Česku

Tuna oxidu uhličitého v Brně

Další