Na konci září jsme měli možnost otestovat nové Volvo XC40 Recharge v prostředí golfového resortu v Kácově, kde si Volvo XC40 Recharge zároveň odbylo svoji premiéru v České republice.
Kompaktní městské SUV bude k dispozici ve dvou variantách, přičemž odlišovat je bude především koncepce pohonu. Zatímco slabší provedení P6 s jedním elektromotorem nabídne pohon přední nápravy, vrcholná verze P8 má dva elektromotory a na poměry tohoto vozu i celkem vysoký výkon. Vrcholná verze P8 nabídne dojezd lehce přes 400 km.
Promyšlený design
Volvo XC40 Recharge je kompaktní crossover, který snoubí výrazný vzhled houževnatého SUV s efektivitou kompaktního vozu. Z auta je skvělý výhled a příjemně se do něj nastupuje. Samotné Volvo XC40 získalo ocenění Evropské auto roku 2018 a je aktuálně nejprodávanějším modelem švédské automobilky, čemuž se nemůžeme divit, protože tento segment městských SUV je na trhu velmi oblíbený. Výraznou novinkou je plně digitální displej před řidičem. Ten ve srovnání s ostatními vozy Volvo nabízí ještě lepší vzhled, grafiku a dva režimy zobrazení.
Ovládání skrze tlačítko na volantu a celé ovládání systému na palubě automobilu je velmi intuitivní – nový infotainment je postavený na systému Google Android a je prostě skvělý! Obecně je kvalita interiéru u Volva na špičkové úrovni, všude samé prémiové materiály, které myslí i na ekologii (kůže není pravá – nepoznáte to ovšem nebo jsou hojně využité recyklované materiály z PET lahví). V konstrukci karoserie se hodně uplatnila vysokopevnostní ocel a baterie jsou uloženy v samostatné bezpečnostní kleci, výsledky nárazových zkoušek jsou tak na velmi špičkové úrovni, jak jinak, neboť u Volva se už desítky let hledí primárně na bezpečnost.
Samozřejmostí jsou všechny možné bezpečností paket, jehož součástí jsou systémy, které mají za úkol pomáhat řidiči v každodenním provozu a v případě hrozícího nebezpečí mu z nepříjemné situace co nejlépe a pokud možno bezpečně pomoci. Verzi Recharge rozeznáte od normální verze především podle zaslepené masky a zadního nárazníku bez výfuku, na C-sloupku je pak označení Recharge a vybírat můžete z 19″ a 20″ ráfků.
Pocit z jízdy
Silnější Volvo XC40 P8 Recharge je opravdu velmi hbité auto, díky svému těžišti perfektně sedí na silnici a zakroucené okresní cesty pro něj nebyly žádný problém. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí Volvo za 4,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Řízení je skvělé, a i u malého elektrického SUV máte perfektní vazbu od předních kol.
Řídit nejvýkonnější verze XC40 Recharge je opravdu zábava. Baterie napájí dva elektromotory, každý na jedné nápravě pro pohon všech čtyř kol s celkovým výkonem 408 koní a 660 Nm. Volvo udává, že na plně nabité baterie ujede silnější XC40 P8 okolo 418 km. Slabší a levnější verze je poháněna pouze jedním elektromotorem na přední nápravě a má výkon zcela dostatečných 231 koní a 330 Nm – dojezd je i zde kolem 400 km, což je skvělé.
Závěr z testování
Volvo XC40 Recharge nás mile překvapilo. Jedná se o velmi povedený elektromobil, ke kterému nemůžeme říct ani jedno špatné slovo. Silnější verze je opravdu povedená, ale také dražší. Skvěle se nám řídila i „slabší“ verze s jedním elektromotorem, která i tak neztrácela dostatečnou dynamiku, a hlavně je za dobrou cenu, bude tedy velmi populární mezi zákazníky. Volvu nechybí všechny možné bezpečností systémy a na palubě se zkrátka cítíte bezpečně a jako doma. Zajímavé jsou i možnosti financování, kdy jako firemní klient si můžeme dopřát Volvo XC40 Recharge na operativní leasing již od 14 690 Kč bez DPH. Na podrobnější test Volva se můžete těšit v následujících měsících.