5. ledna měl na světovém veletrhu technologií v Las Vegas světovou premiéru koncepční vůz Peugeot Inception Concept. Proč zde, a ne na klasickém autosalonu? „Je to největší show nových technologií na světě. A protože náš koncept je z hlediska technologií zcela průlomový, přijde nám tato příležitost ideální,“ prozradila Linda Jackson, ředitelka značky Peugeot.
Ale proč se premiéra konala na severoamerickém kontinentu, kde Peugeot už léta neoperuje? „Podívejte se, kolik je tady zemí, národů, firem… Je to celosvětová akce v pravém slova smyslu a Peugeot je globální značkou. Náš vzkaz můžeme prostřednictvím tohoto veletrhu poslat celému světu.“
Nový koncept dostal jméno Inception. To vychází z latinského „Inceptio“ neboli začátek. Pro značku Peugeot totiž otvírá dveře do zcela nové éry. Nastává doba elektrická, jak potvrzuje i ředitelka Peugeotu: „Od roku 2023 bude 100 % vozidel v nabídce elektrifikováno a v následujících dvou letech bude uvedeno na trh pět nových 100 % elektrických modelů. Naše ambice je zřejmá: do roku 2030 se Peugeot stane největší elektrickou značkou v Evropě. Tento cíl a ambiciózní vize připravují půdu pro radikální proměnu značky. Tuto změnu dnes ztělesňuje Peugeot Inception Concept, který představuje začátek nové éry.“
Peugeot Inception není jen obyčejným konceptem, je opravdovou vizí budoucích modelů. Jeho ambicí je uvést většinu inovací v něm použitých do výroby, a to počínaje rokem 2025. Sériovým vozům předá i něco ze svého designu, přestože se to vzhledem k jeho sci-fi vzhledu zdá nereálné. „Je to skutečný manifest toho, kam budou v budoucnu směřovat vozy značky Peugeot,“ tvrdí marketingový ředitel Peugeotu Phil York. „Naše budoucí modely budou stejně jako Peugeot Inception Concept vybaveny umělou inteligencí STLA Brain a plnou konektivitou,“ dodává.
Geometricky ostré křivky nového konceptu vás ohromí. Ještě impozantnější je ovšem zvláštní harmonie, kterou tyto tvary vytvářejí v kombinaci se smyslnými atletickými liniemi, nezvyklými materiály a prosklenými plochami. Těch má Inception víc než dost, konkrétně se jedná o 7,25 m2 prosklené plochy. Sklo pro tyto díly bylo vyrobeno z materiálu určeného pro stavebnictví, který prošel speciální úpravou, a to ošetřením oxid kovů, což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů.
Ačkoli se to nezdá, vůz si zachovává typické znaky značky, které najdete i na všech stávajících modelech. Zejména se jedná o sebevědomý postoj šelmy a výrazný světelný podpis. Geny značky tedy zůstaly zachovány, ale designové principy získaly s novou érou nové způsoby interpretace. Tento nový designový styl je jednodušší a čistší a u nových vozů Peugeot se objeví od roku 2025.
A protože Peugeot vidí svoji budoucnost jako čistě elektrickou, je zřejmé, že i Inception je zcela bezemisní. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km. Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Vůz se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel. Je poháněn dvěma motory. Jeden je umístěn vpředu a druhý vzadu. Společně dělají z konceptu Inception vůz s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 680 k (500 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než 3 vteřiny.
Skutečná revoluce čeká na uživatele uvnitř vozu. Klasický volant je zde totiž nahrazen volantem nazvaným Hypersquare, jehož dokonalá ergonomie vytváří nový, přirozený, jednodušší a bezpečnější způsob řízení. Tato ergonomie, díky níž používá řidič nové pohyby pro nové potěšení z jízdy, přináší také bezkonkurenční komfort při řízení. Uprostřed systému Hypersquare je displej tabletového typu určený k předávání informací o řízení. U konceptu Inception se volant Hypersquare dokáže zasunout do palubní desky a vysune se velká panoramatická obrazovka, na které může řidič sledovat film nebo hrát hry. Sériové vozy samozřejmě tuto vymoženost zatím mít nemohou, ale s příchodem autonomních aut ji zřejmě jednou budou moci mít. Peugeot tomu jednoznačně věří a jeho ambicí je používat systém Hypersquare v nové generaci vozů ještě před koncem desetiletí.