Jeden, dva… až devět cestujících, Aneb elektromobilita pro každého

| | ,

Zdroj: Peugeot

Elektrický motor evidentně vládne motoristickému světu. Žádná automobilka už ho nemůže ignorovat. Proniká také do různých kategorií dopravních prostředků: od elektrokoloběžek, přes osobní auta všech segmentů až po užitková vozidla. Značka Peugeot, která do elektrické technologie dlouhodobě masivně investuje, je už nyní připravená pokrýt veškeré potřeby mobility.

Příští rok bude pro značku Peugeot klíčový. Podaří se jí totiž dosáhnout 100% elektrifikace své modelové řady. Každý z jejích modelů bude nabízen v jedné či více verzích poháněných elektromotorem, a to buď kompletně nebo s pomocí spalovacího motoru ve formě hybridu či plug-in hybridu. A Peugeot nezapomněl ani na nabídku jednostopých vozidel, takže v jeho sortimentu najdete i elektrokola a elektroskútry. V roce 2023 tak bude tato francouzská automobilka premiantem na elektromobilním trhu. Nabídne totiž nejširší výběr vozidel s elektromotorem v Evropě. Učiní tak další krok k dosažení svého cíle nulových emisí v Evropě, tedy 100 % prodeje elektromobilů od roku 2030.

S jízdními koly a skútry Peugeot rozhodně nevstupuje na neprobádanou půdu. Kola dokonce Peugeot vyráběl dřív než auta, a to od roku 1886. Stejně tak motocykly už mají u francouzské automobilky dlouhou tradici. Přechod k elektřině v těchto oblastech tedy nikoho nepřekvapí. Dnes Peugeot nabízí kompletní sortiment jízdních kol od městských, přes silniční, trekingová až po horská, pro všechny věkové kategorie, v různých cenových relacích. Elektrokola samozřejmě nechybí v žádné z uvedených skupin.

Elektroskútrů má Peugeot také pěknou řádku. Nejžhavější novinkou je Peugeot e-Streetzone. Jedná se o elektrický skútr se dvěma bateriemi a dojezdem až 112 kilometrů. Výhodou jsou vyměnitelné baterie, které lze snadno a rychle dobíjet z jakékoli domácí zásuvky. Díky osvědčenému podvozku a jízdním vlastnostem je e-Streetzone značky Peugeot Motocycles ideálním prostředkem pro každodenní cestování v městských centrech. Tento nový stroj vystavil Peugeot i na letošním pařížském autosalonu.

Hlavní aktivitou Peugeotu ale stále zůstávají osobní a lehké užitkové automobily. U nich je elektrifikace v plném proudu a v příštím roce bude završena. Každý z modelů Peugeot tak budete moci pořídit s minimálně jedním elektrickým motorem a v minimálně jedné eko variantě. Například bestseller SUV Peugeot 3008. V současné době ho můžete pořídit jako plug-in hybridní čtyřkolku (se dvěma elektromotory a jedním spalovacím motorem) či dvoukolku (s jedním elektromotorem a jedním spalovacím motorem) a v příštím roce i ve verzi se zcela novým hybridním ústrojím, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, nová elektrifikovaná dvouspojková převodovka a 48V baterie dobíjená za jízdy. Tato technologie zajišťuje vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a o 15 % nižší spotřebu paliva.

Dalším modelem s vysokou úrovní elektrifikace je Peugeot 308 (včetně kombi varianty s označením SW). U tohoto modelu můžete kromě klasických benzínových a dieselových motorizací zvolit i plug-in hybridní pohon, a to buď o výkonu 180 nebo 225 koní, a od příštího roku i 100% elektrický motor s dojezdem až 400 kilometrů. Stejně obsáhlou nabídku elektrifikovaných pohonů nabídne i žhavá novinka, dynamický fastback 408, který si právě odbyl světovou premiéru na autosalonu v Paříži.

Z osobních aut přejděme na užitkové. I tam Peugeot vykazuje široký záběr. Jeho malé, střední a velké dodávky už jezdí na elektřinu. V oblasti užitkových vozů má Peugeot ještě jedno želízko v ohni, a to dodávku Expert poháněnou vodíkovými články. Na českém trhu zatím není v prodeji, ale ve Francii a v Německu už značka přijímá první objednávky. I tento model se ukázal v Paříži, a dokonce si ho zde návštěvníci autosalonu mohli vyzkoušet v běžném provozu.

Předchozí

Jak nejčastěji šetří na energiích tuzemské firmy a obce?

Od roku 2030 se bude prodávat více elektromobilů než tradičních vozů

Další