Takřka všechny automobilky světa se v současné době snaží rozlousknout otázku své budoucnosti ve vztahu k opatřením vedoucím ke snížení uhlíkové stopy. Ve hře je několik druhů pohonů včetně syntetického benzínu či vodíkových článků. Zatím však jednoznačně největší roli hraje elektřina. Na tento pohon vsadila většina automobilových značek včetně Peugeotu. Ten je na tomto poli opravdu daleko, elektrifikace je pro něj klíčovou strategií.
„Peugeot má za sebou 210 let existence. Prošel všemi průmyslovými revolucemi. Vždy se mu podařilo se prosadit jako klíčový hráč, proto teď můžeme přistoupit k nadcházející energetické transformaci s klidem a jistotou, zvládneme to,“ říkají svorně představitelé značky a je zřejmé, že má francouzská automobilka našlápnuto správným směrem. V současné době už prošlo 70 % modelové řady Peugeot elektrifikací, do konce roku 2023 se tento podíl zvýší na 85 % a v roce 2025 dokonce na 100 %.
Kompletní elektrifikace znamená, že ať už si pořídíte osobní či užitkový peugeot jakéhokoli segmentu, vždy bude v nabídce figurovat minimálně jedna verze poháněná elektrickým motorem, a to buď samostatně nebo v kombinaci s benzínovým agregátem v podobě plug-in hybridu.
Současná struktura modelové řady značky zahrnuje čtyři 100% elektromobily: malý městský model Peugeot e-208, kompaktní SUV e-2008, velkoprostorový e-Traveller a užitkovou dodávku e-Expert. Dojezd na elektřinu u všech modelů přesahuje 300 kilometrů, což je pro běžné používání naprosto dostačující. Mimořádné potřeby, jako například cestu vozem na dovolenou k moři, mohou klienti řešit zápůjčkou auta se spalovacím motorem za zvýhodněných podmínek. Tato služba je zajišťována prostřednictvím koncesionářské sítě Peugeot.
Druhým pilířem strategie elektrifikace jsou plug-in hybridní modely. Jejich nabídka je u Peugeotu mimořádně pestrá. Tvoří ji SUV 3008 s pohonem dvou nebo čtyř kol, luxusní manažerský fastback Peugeot 508 a jeho praktičtější verze SW a velice brzy dorazí i nový plug-in hybridní Peugeot 308 jako hatchback a kombi. U tohoto nového vozu půjde volit mezi výkonovými variantami 180 a 225 koní, obě zaručí dojezd na elektřinu až 60 kilometrů a emise CO2 od 25 g /km.
Přestože proces elektrifikace začal u Peugeotu poměrně nedávno, postupuje velice rychle. V roce 2020 každý desátý prodaný peugeot v Evropě měl elektrický motor. V rámci modelů 208 a 2008 bylo 14 % čistě elektrických. Plug-in hybridy se pak podílely na prodejích modelů 3008 a 508 téměř pětinou. Tento dynamický rozvoj elektromobility ovšem probíhá zejména v zemích západní Evropy, kde jsou elektrifikované vozy dotovány či podporovány řadou legislativních pobídek, které zatím v Česku chybí. Přesto i u nás lze sledovat poměrně rychlý vývoj. Jen v uplynulém roce uvedla značka Peugeot na český trh osm modelů poháněných elektromotorem. Letos tuto nabídku rozšíří o další tři modely.
Zvyšování prodejů elektrifikovaných vozů musí samozřejmě jít ruku v ruce s rozvojem infrastruktury a rozšiřováním možností dobíjení. V tomto směru je jednoznačně nejlepší, nejlevnější a nejpohodlnější dobíjet doma nebo ve firmě. Pro usnadnění kroků směřujících k pořízení a bezstarostnému používání elektrifikovaných vozů spustil Peugeot v ČR internetovou platformu PeugeotElektromobilita.cz. Zde uživatel najde kromě přehledného katalogu modelů i příslušné kontaktní informace a řadu praktických doporučení k provozu vozidel, dotacím na jejich pořízení i doplňkovým službám. Dále prostřednictvím
prostřednictvím těchto stránek může konzultovat nabídku dobíjecích kabelů a Wallboxů, nebo si sjednat návštěvu specialisty, který provede u klienta analýzu možností dobíjení. PeugeotElektromobilita.cz pomůže uživateli také při nákupu a zajištění instalace Wallboxu.